Sabtu, 17 Disember 2016

Jika

Assalamualaikum...

Aku tertarik dengan kata kata ni ,"kalau seseorang itu tak sukakan kau,jangan kau buat dia rasa terganggu dengan kau,dan kalau kau dah buat seseorang itu jatuh cinta,jangan kau buat dia bersedih kerna dirimu."

Kalau seseorang itu hadir dalam hidup kita, dan dia buat kita rasa bahagia dan gembira.itu bukan bermakna dia sudah jatuh cinta dekat kita.mungkin dia sengaja mahu menguji sekuat mana hati kita dalam bab yang melibatkan perasaan.

Dan jika kita cintakan seseorang itu, tak perlu menunjuk ataupun menghebohkan kepada semua orang , yang mana insan itu milik dia.setiap insan bukan hak milik mutlak insan lain tapi insan itu hak milik mutlak pencipta nya.

Tidak perlu wujud isu siapa yang rebutkan insan tersebut.biarlah insan itu tetapkan sendiri siapa pilihan pendamping hidupnya.tak perlu cemburu ataupun sakit hati dengan orang lain.jika dia yang telah ditetapkan oleh ALLAH,sejauh mana ataupun sesukar mana sekalipun pasti akan bersatu.

Kalau benar kita cintakan insan tu,jangan pernah sesekali lupa untuk berdoa.agar jodoh itu mudah dengan insan itu.ALLAH itu maha mendengar setiap rintihan dan luahan hambaNYA.

ALLAH pegang setiap doa doa yang kita pinta.dan ALLAH lepaskan doa doa itu pada waktu yang tepat.aturan ALLAH sangat cantik dan sempurna..sampai waktu dan ketikanya baru kita akan merasa bahagia.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan