Rabu, 14 Disember 2016

Hati yang setia dan selalu dikecewakan

Assalammualaikum.

Lama rasanya tak menulis.biasalah mood tak ada.tapi.hari ni walaupun mood kelaut,aku tetap nak meluahkan apa yang aku rasa saat ini.

Pernah tak korang rasa sakit sebab dipermainkan ?.mesti pernah kan.sakit yang ditanggung berat sangat.itulah yang terjadi pada aku.aku cuba tahan diri dari menagis lagi.tapi apakan daya aku bukan malaikat.aku manusia biasa.

Kadang aku terfikir,kenapa aku yang kena tempuh benda ni semua ?.hancur hati aku ni sebab seorang insan.mungkin pada dia aku ni banyak kekurangan diri.mungkin aku tak cukup layak untuk berdamping dengan dia.

Aku sedar yang aku ni bukan siapa siapa.aku bukan anak  orang kaya.aku asal dari keluarga yang sederhana.aku tak setanding orang lain.aku tak punya apa apa kalau nak dibandingkan dengan orang lain.

Setiap hubungan yang pernah hadir dalam hidup aku,aku jaga dengan penuh ikhlas.luluh hati aku bile dengar cerita yang disampaikan.apa dosa aku pada dia.kenapa aku yang kena tanggung semua ni.

Aku tak mampu nak balas semua apa yang dia pernah buat dekat aku.segala sakit yang aku dapat,aku tak mampu nak balas.sampai bila aku nak menagis.kenapa diantara aku dengan dia mesti ada orang lain.

Kenapa setiap kali aku mula nak rasa bahagia , mesti aku akan menagis.mesti ada yang menjadi perosak.aku ni tak layak ke untuk bahagia ? .sampaikan aku jadi takut bila bahagia tu datang.bukan harta ataupun wang ringgit yang aku pandang.

Yang aku mahu hanya keikhlasan.dapat menerima diri aku seadanya,itu pun dah cukup bagi aku.dah banyak kali aku sakit.dah banyak kali aku jatuh.sungguh aku tak kuat.

1 ulasan:

  1. The most thing that i afraid about you is when you in love with someone. You know why? You will get hurt, you cry so many times. I hate to see you in saddest mood. I dont want you to be like that. That why i always remind you, dont too easy to give your heart to someone who not deserve it bcoz i know what will happen to you in the future. u get hurt so much. btw, it has already happened. I just hope that you will be more strong, more lovely, more happy even you have to forced urself to keep smile. please, dont get hurt anymore. please...

    BalasPadam